Kérdezzen rá a tervezői díjakra, legyen fogékony az új ötletekre, és próbálja meg tartani a menetrendet.
Mint belsőépítészettel foglalkozó ember, nagyon érzékeny vagyok ügyfeleim igényeire és számomra nagyon fontos, amiért segítségükre hívtak. Végtére is együtt fogunk dolgozni. Jelentős döntéseket fogunk együtt meghozni, amelyek megváltoztatják a helyet ahol majd él és pénzügyi kalkulációt is kell végeznünk.
Ha egy belsőépítész elfogadására gondol, akkor fontos átgondolni, hogyan is legyen jó ügyfél. Ezalatt olyan személyt értek, aki hozzájárul egy produktív és költséghatékony kapcsolathoz. Itt van a legjobb tanácsom az erős munkakapcsolat kialakításához a tervezővel.
Mielőtt elkezdeném a munkát egy új klienssel, mindig alapos áttekintést nyújtok arról, hogyan működnék együtt vele. Magában foglalja a díjak/költségek magyarázatát, és javaslatot teszek a projekt mérföldköveinek lerakására. Bár ugyanazt az információt adom minden új ügyfélnek, észrevettem, hogy egyeseknél úgy tűnik, hogy habzsolják az információt és mindent tudnak, míg mások meglepődnek később a folyamatban, mintha ezt át sem beszéltük volna. Ezt meg is értem, mivel sok információ zúdul ránk, különösen a kliensek számára nehéz ez, akiknek minden új a tervezési folyamatban. Tapasztalataim szerint úgy találtam, hogy az ügyfelek, akik rengeteg kérdést tesznek föl nekem - a formatervezési folyamatról, a díjszerkezetről, a kivitelezésről és még sok másról - végül a legjobb megoldások jutnak eszembe. Minél több időt töltünk el a kérdések feldolgozásával, annál nagyobb hullámhosszon leszünk egymással, akár a kezdeti lépésektől kiindulva, ami számomra nagyon fontos.
Tehát azt javaslom, hogy ha a jövőben tervezőkkel együtt interjút készít, akkor a kérdések listáját szedje jól össze. Minden belsőépítész egy kicsit másképp működik, így nincs olyan, hogy bármilyen kérdés rossz lenne. Jegyzeteljen minél többet, ügyelve arra, hogy biztosan megértse a válaszokat. Mielőtt elkezdené, kérdezzen rá a feltételekre, a díjakra, a váratlan változások költségeire és bármi másra, ami Önre vonatkozik. Ez segíteni fog abban, hogy nagyszerűen el tudjon indulni.
Ossza meg ötleteit, elképzeléseit és céljait a tervezővel. Információkat adhat a tervezőnek. Gyűjthet képeket, leírásokat, a „kell és nem kell dolgok” listáját, valamint olyan javaslatokat adhat, melyeket kedvel illetve utál. Ha nem biztos benne, hogy pontosan mit szeret, akkor ez is rendben van. De vannak olyan lépések, amelyekkel megbizonyosodhat arról, hogy milyen is az Ön valódi ízlése.
Miért fontos az ötleteinek megosztása? Néhány olyan új ügyféllel találkoztam, ahol az ügyfél nem sok mindent osztott meg. Ezekben az esetekben javaslatokat tettem, és adott irányban előre is haladhattunk. Hetekkel később kiderült, hogy az ügyfél nem szerette a választott színeket, vagy bizonytalan volt egy bizonyos bútorra. Az egyértelműség hiánya a projektben bekövetkezett váratlan változtatásokat és késedelmeket eredményezett. Tehát legyen őszinte! A kezdetektől a lehető legtöbb információ megosztásával nemcsak időt és pénzt takaríthat meg, hanem egy szilárd alapot is lerakhat a kapcsolatukban.
A bizalom a kapcsolatok sarokköve, és ebből az ügyfél-tervező kapcsolat sem kivétel. Ha úgy döntött, hogy „bérbe vesz” egy belsőépítészt, akkor hasznos, ha megbízhat személyében, hogy ő ösztönözni fogja Önt olyan döntések meghozatalára, amelyek mind a kreatív, mind a pénzügyi szempontból a legjobb érdekében állnak.
Ha aggódik vagy gyanakszik a tervező pénzügyi motivációiról vagy az alvállalkozói kiválasztásáról, például tapasztalatai kellemetlenné válnak, és a folyamat megzavarodik. Ez nem jelenti azt, hogy nem tehet aggályokat - akkor feltétlenül tudsz és kell. Egy jó tervező meghallgatja és azon fáradozik, hogy orvosolja az aggodalmakat. Kommunikáljon a profival a bizalom szellemében, hosszú utat jelent a sima viszonyban.
A jó tervező minden dizájn tervezési fortélyt felsorakoztat, amit Ön kedvel és amire szüksége van és kreatív löketet ad olyan dolgokban, amit Ön nem vett figyelembe. Néha az ötlet talán még egy kicsit túl is mutat a komfort zónájától. Amikor ez megtörténik, felkérem az ügyfeleket, hogy legyenek nyitottak és egy rövid időre időzzenek el a gondolatokkal. Egy képet, tervet vagy más vizuális bemutatót kínálok nekik, hogy segítsek megértetni az új ötletem. Gyakran ez azt eredményezi, hogy az ügyfelek egyre izgatottak lesznek egy ötlettől, és olyan benyomás éri őket, amelytől végül boldogabbak érzik magukat. Természetesen, ha a tervet kockázatosnak érzi ügyfél, akkor nem fogjuk ezt megtenni.
Ön ugyanolyan része a munkának, mint a tervező, ezért komolyan kell vennie a szerepét. Ha a tervező megkéri, hogy készítsen egy listát az Ön által kedvelt színekről, feltétlen készítse el a listát. Ahhoz, hogy a projekt előre haladjon, fontos, hogy időben befejezze az összes olyan feladatot, amihez szükséges a beviteli információk megléte a cselekvési folyamathoz.
A döntések gyors és magabiztos meghozatalával a projektje gyorsan előrehalad, és gyakran pénzt takarít meg. A döntések akadályoztatása esetén bekövetkezhet az árucikkek árának emelkedése valamint a kapkodás okozta drága beszerzés. Ugyanez vonatkozik arra, ha valamit újragondol és félúton változtat már a kivitelezésnél. Kommunikáljon a tervezővel a fenntartásairól már előbb és bízzon benne, hogy segítségével időben hozzák meg a döntéseket.
A belsőépítészek különféle módon díjat számítanak fel: az átalánydíjat, az óradíjat, a projekt teljes költségének egy százalékát vagy ezeknek a lehetőségeknek a kombinációját. Függetlenül a tervező díjaitól, tartsa tiszteletben az időbeosztását, különösen akkor, ha személyesen vagy telefonon nem találkozik vele. Ha Ön olyan személy, aki sok kérdésére sok választ kíván és hosszasan tartó kommunikációt szeretne folytatni a tervezővel történő értekezések alatt, akkor készen kell állnia, hogy a tervező idejét ezek terhelik. Ilyen esetben óradíjat is felszámolhatnak, mint például olyan szakemberek, akiknek a szolgáltatásait óránként fizetik, mint egy ügyvéd vagy könyvelő (Egyeztesse a tervezővel, hogy ez hogyan működik.) Végezetül tartsa be a tervezett találkozási időt és a projekt határidőket, úgy mintha a saját idejével gazdálkodna.
A tervező díjának időben történő kifizetése követendő példa. Az Ön nevében történő vásárolt árukért a tervező előlegének kifizetése ugyanolyan fontos. Az áruk költsége több tízezer Forintba is kerülhet. Személy szerint késedelmi díjat számítok fel, amikor a számlákat nem fizetik meg a megadott időpontig. Ismerje meg, hogy a tervező hogyan kezeli ezeket a helyzeteket. Egy profi üzleti tevékenységet folytatásához ez is szorosan hozzákapcsolódik. Az összes számla időben történő kifizetése teremti meg az Önök között lévő jó kapcsolatot.